Menu
Your Cart

Käyttöehdot

Soveltamisala ja ehtojen hyväksyminen

Näitä sopimusehtoja sovelletaan Lahden alueen osuuskunta Startin verkkokaupan (www.startinkauppa.fi) välityksellä ostettavien tuotteiden kauppaan Lahden alueen osuuskunta Startin ja asiakkaan välillä.

Verkkokaupan käyttäjän tulee tutustua huolellisesti näihin ehtoihin ennen verkkokaupan käyttöä. Ehtoja sovelletaan kaikkiin käyttäjän toimiin verkkokaupassa.

Sopimuskumppanisi kaikissa verkkokaupassa toteutetuissa ostotapahtumissa on Lahden alueen osuuskunta Startti:

Lahden alueen osuuskunta Startti

Y-tunnus: 2320942-1

Kotipaikka: Lahti

Osoite: Vesijärvenkatu 11 C, 15140 Lahti

Asiakaspalvelu: asiakaspalvelu@lahdenstartti.com

Lahden alueen osuuskunta Startilla on oikeus päivittää näitä ehtoja milloin tahansa. Päivitettyjä ehtoja sovelletaan tilauksiin, jotka on tehty uusien ehtojen voimaantulopäivän jälkeen. Tilaamalla asiakas hyväksyy nämä ehdot ja sitoutuu noudattamaan ehtoja kokonaisuudessaan ja hyväksyy samalla henkilötietojensa ja evästeiden käytön tietosuoja- ja evästesääntöjen mukaisesti.

Näissä ehdoissa puhuttaessa tuotteesta, tarkoitetaan verkkokaupassa saatavilla olevaa tai verkkokaupasta tilattua tuotetta.

Verkkokaupassa asiointi ja rekisteröityminen

Asiakkaan tulee antaa itsestään oikeat tiedot asioidessaan verkkokaupassa. Asiakas vastaa antamiensa tietojen oikeellisuudesta ja on velvollinen ilmoittamaan tietojen muuttumisesta viivytyksettä Lahden alueen osuuskunta Startille. 

Voidaksesi tilata verkkokaupasta, asiakkaan täytyy kertoa nimensä, osoitteensa, puhelinnumeronsa, maksutiedot sekä muut ostamiseen vaaditut tiedot.

Tehtyään tilauksen asiakas saa sähköpostitse maksuvahvistuksen sekä tilausvahvistuksen, jossa on ilmoitettu tilausnumero ja tilatut tuotteet. Asiakas saa sähköpostitse myös toimitusvahvistuksen, kun tilaus on toimitettu. Jos kaikkia tilattuja tuotteita ei voida lähettää samassa lähetyksessä, asiakkaaseen otetaan yhteyttä ensisijaisesti sähköpostitse. 

Asiakas voi halutessaan rekisteröityä verkkokaupan asiakkaaksi ja näin nopeuttaa asiointia verkkokaupassa. Rekisteröityminen on maksutonta. Rekisteröityminen tapahtuu toimivalla sähköpostiosoitteella ja asiakkaan valitsemalla salasanalla. Asiakas on vastuussa salasanan huolellisesta säilyttämisestä ja salassapidosta ja vastaa kaikesta käyttäjätunnuksillaan tapahtuvasta asioinnista verkkokaupassa. Asiakkaan tulee olla välittömästi yhteydessä Lahden alueen osuuskunta Starttiin, jos havaitsee tai epäilee, että hänen tunnuksensa on joutunut kolmannen osapuolen haltuun tai että hänen tunnuksiaan käytetään väärin. Lahden alueen osuuskunta Startilla on oikeus jäädyttää tai sulkea tunnukset, mikäli havaitsee väärinkäyttöä.

Asiakkaan henkilötietoja käsitellään tietosuojaselosteen mukaisesti. Henkilötietoja ja maksutietoja käsitellään salattua yhteyttä käyttäen.

Asiakas ja kuluttajansuoja

Kuluttaja-asiakkaan ja Lahden alueen osuuskunta Startin välisessä asiakassuhteessa noudatetaan näiden ehtojen lisäksi kulloinkin voimassa olevaa kuluttajansuojan lainsäädäntöä. 

Yritysasiakkaan ja Lahden alueen osuuskunta Startin välisessä asiakassuhteessa noudatetaan ensisijaisesti näitä ehtoja ja toissijaisesti kulloinkin voimassaolevaa kauppalakia.

Tuotetiedot ja tuotteiden saatavuus

Lahden alueen osuuskunta Startti pyrkii siihen, että verkkokaupassa on ajantasaiset ja oikeat tiedot tuotteesta ja saatavuudesta. Tiettyjä tuotteita valmistetaan vain rajallinen määrä tai tuote saattaa muutoin olla tilapäisesti loppuunmyyty.

Mikäli tilauksen vastaanottamisen jälkeen käy ilmi, että tilattu tuote on loppunut tilapäisesti tai pysyvästi Lahden alueen osuuskunta Startti ilmoittaa tästä viivytyksettä asiakkaalle hänen ilmoittamia yhteystietoja käyttäen, ensisijaisesti sähköpostitse.

Mikäli tilattua tuotetta ei ole lainkaan saatavilla, Lahden alueen osuuskunta Startti sitoutuu hyvittämään asiakkaalle tilatusta tuotteesta jo maksetun hinnan kokonaisuudessaan, ja kaupan katsotaan purkautuneen kyseisen tuotteen osalta. 

Lahden alueen osuuskunta Startti pyrkii parhaansa mukaan varmistamaan, että tuotteet esitetään verkkokaupassa mahdollisimman oikeissa väreissä ja totuudenmukaisina. Emme voi taata, että tuotteiden sävyt ovat todenmukaiset kaikilla näyttöasetuksilla.

Hinnat ja verot

Ilmoitetut hinnat koskevat ainoastaan verkkokaupassa tehtyjä tilauksia. Kaikki verkkokaupassa esitetyt tuotteiden hinnat ovat tuotteiden täysiä vähittäishintoja. Hinnat sisältävät arvonlisäveron. Hinnat eivät sisällä toimituskuluja. Tilauskohtaiset toimituskulut näkyvät kassalla, kun asiakas valitsee toimitustavan. Pidätämme oikeuden hintojen ja toimituskulujen muutoksiin siten, että mahdolliset muutokset koskevat muutosten voimaantulon jälkeen tehtäviä tilauksia. Hinnat esitetään euroina.

Toimituskulut ja -tavat

Lahden alueen osuuskunta Startti toimittaa tuotteet mahdollisimman pian tilauksen vastaanotettuaan. Tähän menee n. 2-3 arkipäivää. Joillakin tuotteilla voi olla pidempi toimitusaika ja tällöin tieto toimitusajasta on nähtävillä tuotteen tuotetiedoissa. Lahden alueen osuuskunta Startti toimittaa tilaukset Suomeen käyttämällä Postin ja Matkahuollon palveluita. 

Asiakkaan tulee huomioida pakettien säilytysajat noutopisteessä. Mikäli pakettia ei noudeta säilytysajan sisällä, palautuu paketti takaisin Lahden alueen osuuskunta Startille. Noutamattomasta lähetyksestä Lahden alueen osuuskunta Startti veloittaa asiakkaalta 7€/tilaus, joka kattaa toimituskulut ja muut Lahden alueen osuuskunta Startille aiheutuneet kulut.

Toimituskulut määräytyvät toimitustavan ja koon mukaan. Kirjeitse lähetettävät toimitukset alkaen 1,60 euroa, pakettitoimitukset alkaen 4,90 euroa.

Maksutavat

Turvallisen ja helpon ostokokemuksen tarjoamiseksi Lahden alueen osuuskunta Startin verkkokaupassa on tarjolla seuraavia maksutapa vaihtoehtoja:

-Yleisimmät luottokortit (Visa, Mastercard)

-Verkkopankit

-Lasku (Collector Bank)

Maksunvälityspalvelun toteuttajana ja maksupalveluntarjoajina toimii Paytrail Oyj. Asiakas syöttää itse kaikki luottokortti- tai verkkopankkimaksutiedot pankin tai maksupalveluntarjoajan sivuilla. Tietoliikenneyhteyksissä Lahden alueen osuuskunta Startti käyttää salattua SSL -yhteyttä.

Luottokorttimaksut

Maksukortilla maksaminen verkkokaupassa on vaivatonta ja turvallista. Lahden alueen osuuskunta Startti ei ole pääsyä korttitietoihin eikä maksukortin tietoja tallenneta verkkokaupan tietojärjestelmään. Hyväksymme verkkokaupassamme Visa ja MasterCard -maksukortit. Huomioi maksukorttisi turvaraja verkko-ostoksia varten. Voit tarkistaa ja muokata sitä omassa verkkopankissasi tai pankkikonttorissasi. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa SLL -verkkoyhteydessä.

Korttimaksamisen verkkokaupassa tarjoaa Paytrail Oyj, joka näkyy maksun saajana korttilaskulla ja välittää asiakkaan maksaman korttimaksun Lahden alueen osuuskunta Startille.

Tiliotteella ja korttilaskulla maksun saajana näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksun kauppiaalle. Paytrail Oyj:llä on maksulaitoksen toimilupa. Ongelmatilanteissa ottakaa yhteyttä Lahden alueen osuuskunta Startin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@lahdenstartti.com.

Verkkopankit

Asiakas voi maksaa ostoksensa verkkomaksupainikkeilla. Kun asiakas käyttää maksutapana verkkopankkia, asiakas siirtyy verkkokaupan sivuilta hetkeksi oman pankkinsa verkkopankkiin tai Lahden alueen osuuskunta Startin yhteistyökumppanin (Paytrail Oyj) verkkopalveluun ja maksaa valitsemansa tuotteet suoraan omalta tililtään. Maksutapahtuman näet omalta tiliotteeltasi ja maksunsaajana tiliotteella näkyy Paytrail Oyj, joka välittää maksun.

Lasku/erämaksu/tililuotto

Asiakkailla on myös mahdollisuus maksaa ostoksensa laskulla tai tililuotolla. Lasku ja tililuotto tarjotaan yhteistyössä Collector Bank AB:n kanssa. Kun valitset maksutavaksi laskun, vastaanotat tuotteet ennen niiden maksamista. Voit maksaa laskun kerralla tai jakaa sen pienempiin osiin solmimalla tililuottosopimuksen yhteistyökumppanimme kanssa. 

Peruuttamisoikeus

Verkkokaupassa tapahtuva myynti on kuluttajasuojalainsäädännön tarkoittamaa etämyyntiä. Palautettavat tuotteet tulee viipymättä lähettää Lahden alueen osuuskunta Startille, viimeistään 14 vrk kuluessa. 

Kun asiakas peruuttaa verkkokaupassa tekemänsä tilauksen, ja ellei toisin ole sovittu, Lahden alueen osuuskunta Startti palauttaa tästä maksetun suorituksen käyttämällä sitä maksutapaa, jota asiakas on itse käyttänyt alkuperäisessä ostotapahtumassa. Mikäli vain osa tilauksesta palautetaan, toimituskuluja ei palauteta. Mikäli tuote on sen käytön johdosta tullut myyntikelvottomaksi, asiakas vastaa tuotteen koko arvosta ja, mikäli asiakas haluaa, että tuote lähetetään hänelle uudelleen, tästä aiheutuneista kuljetuskustannuksista.

Asiakkaalla on velvollisuus käsitellä tuotteita huolella ja pakata tuote niin ettei se vaurioidu kuljetuksessa. Palautettava lähetys tulee jättää Postin tai Matkahuollon toimipisteeseen ja asiakkaan tulee varmistua palautuskuitin saamisesta. Lähetystä ei voi palauttaa kirjelaatikkoon.

Palautuksesta aiheutuneet palautuskulut 3,50€ vähennetään asiakkaalle palautettavasta summasta.

Toimituksen tai tuotteiden virheet

Kun asiakas on vastaanottanut toimituksen, asiakkaan tulee viipymättä tarkistaa, että toimitetut tuotteet ovat ehjiä ja muutoin virheettömiä. Asiakkaan tulee myös varmistaa, että toimitus sisältää kaikki tilatut tuotteet.

Lahden alueen osuuskunta Startti vastaa toimituksen ja toimitettujen tuotteiden virheistä kuluttajasuojalain 5 luvun mukaisesti. Jos asiakkaan vastaanottamat tuotteet ovat virheellisiä tai eivät vastaa tilausta, asiakkaan tulee ottaa viivytyksettä yhteys Lahden alueen osuuskunta Startin asiakaspalveluun asiakaspalvelu@lahdenstartti.com.

Mikäli Lahden alueen osuuskunta Startti on toimittanut tuotteen, joka ei vastaa tilausta, Lahden alueen osuuskunta Startti pyrkii ensisijaisesti korjaamaan virheen toimittamalla asiakkaalle oikean tuotteen ja asiakas palauttaa väärin toimitetun tuotteen takaisin Lahden alueen osuuskunta Startille maksutta.

Mikäli asiakas havaitsee tuotteessa sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisen virheen, voi asiakas tehdä Lahden alueen osuuskunta Startille tätä koskevan reklamaation.

Mikäli reklamaatio johtaa tuotteen lähettämiseen Lahden alueen osuuskunta Startille, Lahden alueen osuuskunta Startti vastaa tästä lähetyksestä aiheutuneista kuljetuskustannuksista.

Kun reklamaation kohteena ollut tuote on palautettu ja reklamaatio on todettu aiheelliseksi, Lahden alueen osuuskunta Startti maksaa asiakkaalle sovellettavan kuluttajasuojalainsäädännön mukaisen hyvityksen. Lahden alueen osuuskunta Startti pyrkii tekemään suorituksen kolmenkymmenen (30) päivän kuluessa päivästä, jolloin Lahden alueen osuuskunta Startti on vastaanottanut reklamaation kohteena olevan tuotteen. Mikäli reklamaation johdosta palautettu tuote ei ole sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisesti virheellinen, Lahden alueen osuuskunta Startti voi hylätä reklamaation ja asiakkaalta voidaan tällöin periä tuotteen palautuksesta asiakkaalle aiheutuvat kuljetuskulut.

Nämä ehdot eivät rajoita asiakkaan sovellettavan kuluttajansuojalainsäädännön mukaisia oikeuksia eikä elinkeinonharjoittajan lakisääteistä tuotevirheisiin sovellettavaa virhevastuuta mukaan lukien oikeutta vaatia virheen korjaamista tai tuotteen korvaamista uudella.

Pätevyys

Jos jokin näistä ehdoista todetaan pätemättömäksi, lainvastaiseksi tai täytäntöönpanokelvottomaksi, kyseinen ehto pannaan täytäntöön sovellettavan lain suurimmassa sallitussa laajuudessa. Tämä ei vaikuta millään tavoin muiden ehtojen pätevyyteen, laillisuuteen tai täytäntöönpanokelpoisuuteen.

Ylivoimainen este

Ellei sovellettavasta pakottavasta lainsäädännöstä muuta johdu, Lahden alueen osuuskunta Startti ei ole vastuussa viivästyksistä tai vahingoista, jotka aiheutuvat olosuhteista, joihin Lahden alueen osuuskunta Startti ei pysty vaikuttamaan. Tällaisia ovat esim. yleiset työtaistelut, sotatoimet, tulipalot, salamointi, terrori-iskut, virallisten määräysten muutokset, tekniset ongelmat, viat voima-/tele-/tietokoneyhteyksissä tai muussa viestinnässä sekä alihankkijoiden toimittamien palveluiden viat ja viivästykset, jotka johtuvat edellä mainituista olosuhteista. Mikäli tällainen tilanne ilmenee, Lahden alueen osuuskunta Startti ilmoittaa siitä asiakkaalle. Mikäli tilanne on kestänyt yli kahden (2) kuukauden ajan, sekä asiakkaalla että Lahden alueen osuuskunta Startilla on oikeus keskeyttää verkkokaupassa tehty ostotapahtuma välittömin seurauksin.

14. Sovellettava laki ja erimielisyyksien ratkaiseminen

Näihin sopimusehtoihin sovelletaan Suomen lakia.

Kaikki näihin ehtoihin tai verkkokauppaan ja siellä tapahtuviin ostoksiin liittyvät erimielisyydet ratkaistaan pääsääntöisesti neuvottelemalla Lahden alueen osuuskunta Startin ja asiakkaan välillä. Mikäli asiakas ei ole tyytyväinen erimielisyyden ratkaisuun, on asiakkaalla oikeus ottaa yhteyttä kilpailu- ja kuluttajaviraston kuluttajaneuvontaan sekä sen jälkeen pyytää kuluttajariitalautakuntaa esittämään ratkaisua.

Asiakkaalla on lisäksi oikeus saattaa riita ratkaistavaksi Lahden käräjäoikeuteen.

Sivustomme käyttäminen edellyttää evästeiden käyttämistä. http://www.allaboutcookies.org/